Hi, belum sempat nak update header baru. Blog berkaitan kehidupan seorang Asyiqin.



Monday, September 25, 2017

Diet ke?

Assalamualaikum
Salam Sejahtera buat semua pembaca (:

Wahhh.. lama dah rasa jari jemari ni tak menaip. Harini baru berkelapangan sikit untuk hasilkan satu entri. By the way, sekarang ni aku dekat office. Memandangkan kerja yang penting dan perlu diselesaikan segera aku dah setelkan tadi, so sekarang dah boleh ambil nafas lega sikit. Fuhh. 

Selalunya bila situasi macam ni, untuk reward diri sendiri aku akan relaks kejap dan minum nescafe atau caffein dekat ofice ni, sambil-sambil buat kerja-kerja ringan yang dateline nye tak berapa nak urgent sangat. Tapi kan, mulai harini aku nak ubah habit tu. 

Aku nak diet!
Image result for nak kurus
pic credit to google

kali ni bukan main-main tau, serius betul punya. Sebab kalau asik bertangguh untuk diet, sampai bila pun aku tak kurus. Harini ade cabarannya sendiri. Kat bawah office ni ade jualan tau. Ade jual brownies, puding karamel, choc cake, aiskrim durian dan kebab. Semuanya aku suka. iskk. Tapi aku bangga sangat sebab dapat menepis rasa nak beli dan makan tu, dan juga rasa nak tangguhkan diet sebab terliur tengok makanan-makanan manis tu. Big clap for myself..yeay!

Diet tak semestinya berlapar tau. Ade resepi untuk orang-orang yang berdiet macam aku ni. Kena rajin dan berdisiplin je.Doakan aku berjaya menjalani diet ni dan doakan aku dapat capai berat dan bmi yang ideal ya kawan-kawan! 

2 comments:

  1. nak buat diet atkins ke? Goodluck tau! Dulu buat, sekarang dah malas dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam Atkins, tapi ade cheat sikit2 jugak. haha

      Delete


Post Pilihan

randomposts

Followers