Thursday, August 21, 2014

Bertunang

Assalamualaikum..
Selamat malam semua ^^

Alhamdulillah, genap 6 hari menjadi tunangan orang ^^ 
Syukur Alhamdulillah sebab majlis berjalan dengan lancar. Sangat lancar dan sempurna (:

Perasaan dah bertunang?
happy sebab dah rasa ade kesungguhan nak membina masa depan bersama dia.
Gembira dan rase bertuah sebab diberi peluang untuk bertemu dan kenal org macam dia.
Semoga dipercepatkan serta dipermudahkan untuk ke jinjang pelamin nanti. InsyaAllah ^^

Meh kita share pasal majlis. Sebetulnya majlis haritu ade dua. satu majlis aqiqah anak buah disebelah pagi, majlis merisik dan bertunang pulak sebelah petang lepas zohor. Perasaan sebelum majlis tuh entahlah. macam2 aku rasa. tak tau nk gmbarkan mcm mana. Rombongan pihak lelaki smpai dlm pukul 2 lebih. bincang bincang sekejap je and tibe2 aku dah dipnggil keluar. Masa tu dup dap dup dap yg amat smpai rasa taknak keluar. Haha. rasa nak cepuk diri sendiri

Bila dah keluar, salam bersalaman dengan bakal family, terus duduk atas pelamin yg diy sendiri malam sebelum majlis tuh. Masa tengah duduk sorang2 sebelum sarung cincin tuh rasa macam nk senyum pun bibir terketar2 sebab segan semua dok pandang. Hee.. biase lah org pemalu kan. Nasib baik ade bestfriend, Nana tolong jadi potograper and kak ipar ade kat sebelah teman aku. hee. Thanks Kak Nisya. berjaya turunkan darah gemuruh nih. 

Okeh jom tengok pic pulak . jeng jeng jeng


sesi sarung cincin risik dan tunang. Yeaa dah jadi tunag orang. kiki


adik adik n sepupu yg gojes ^^

The hantaran (:

Tert BFF. Yg belah kanan sekali pakai shawl tu 
yg tolong mekapkan.thnks iejat ^^ (:


Tak sempat nak snap pic dengan Solehah. Sol la orang penting sebenrnye dalam majlis ni.. hehe ^^
To Nana, thks so much sebab sudi dtg and tolong snapkan pic (:

Majlis ni dia pun ada datang sekali, tapi tak mahu letak pic dia..kiki. nanti dah selalamt ijabkabul kite letak pic bersama banyak2 sangat okey ^^


Till next entry..

Sunday, August 10, 2014

Throwback

Assalamualaikum
Selamat malam ^^

Harini kite menaip kat ofis je. Kebetulan dorang tak block internet kan petang ni. Hehe

Eh, dah lama tak tnya khabar hati kan? Sihat tak hati awk? Harap sihat dan baik baik je. InsyaAllah ade yg mendoakan dari  jauh (: 

Harini dah 9 August, sekejap je rasa masa berlalu. Sekejap sangat. Macam macam dah tempuh, pahit manis semua ada. Bila pandang ke belakang balik kan, tak sangka sungguh hidup akan berubah macam ni. Berubah kearah yg lebih baik yg pastinya, InsyaAllah^^

Dan bila sedar diri yg semua tu dah berlalu, senyum je. Selagi hilang ingatan tak kan pernah lupa. Macam ayat seseorang tuh. Ye, sama macam aku. Tak kan pernah lupa.  Senyum lagi.. Senyum sebab kalau bukan sebab masa lalu, aku tak kan rasa ape yg aku rasa sekarang, sekarang lagi indah kan? ^^ Ibu pun cakap macam tu. Ibu cakap Allah tu maha adil, dia beri kita rasa sakit yang sangat sangat dulu sebelum  beri apa yg sebenarnya kite perlu. Betul lah tu. ^^

Tak lama lagi je status hidup pun akan berubah. Semoga urusan ini dipermudahkan.  Merancang je yg aku mampu buat, sekali dngan doa dan tawakkal.  Banyak kali jugak rase down yg teramat, tapi aku kan kuat. Haha. Ibu kata hati aku keras, jiwa aku keras, Tapi tak pun lah. Semua ni sebab Tuhan dan anugerahkan aku sekeping hati yang boleh menerima kenyataan tanpa banyak persoalkan sebabnya.

Lama lagi nak balik ni. Menghitung detik 12 malam. Satu hari lagi akan kurang dalam hitungan. Makin lama makin rasa hati berdegup kencang.. ehh yeke? Entah..

Aish.. manager lalu lalang lalu lalang pulak, kite harus stop. Jmpe lagi lain entri ^^








Friday, August 1, 2014

Raya

Assalamualaikum
Salam sejahtera.


Harini menaip gune fon je. Sedang dalam perjalanan ke Kl lepas 4 hari bercuti raya di nilai. Raya tahun ni sama je mcm yg lepas2, cuma yg beza tahun ni ade tetamu istimewa dtg beraya dekat rumah ^^

Dah masuk bulan ogos pun. Mksudnya dah 3 bulan perkenalan kami. 3bulan tu masih baru sangat. Org cakap hubungan ni msih hijau sgt lagi. masih belum kukuh. Silap sikit mngkin jd rapuh. Dlm 3 bulan ni pun aku dah nmpak byk perbezaan antara kami. Tapi tu tak jadi masalah pun.InsyaAllah, niat yg baik tuhan permudahkan. Sekarang pun dah rasa mudah walau ade sikit dugaannya. Semoga hubungan ni diberkati. Semoga dipercepatkan untuk jadi yg halal buat dia. Sebab tak nak terus lama2 berkawan tnpa sesuatu yg x pasti. Selagi belum jadi yg sah, selagi tu belum ade kepastian yg kami akan jadi milik satu sama lain. Kan? Tuhan...permudahkanlah urusan kami berdua..

Lagi 3 stesen nak smpai. Kite stop di sini. Lain masa smbung lagi. ^^