Tuesday, December 30, 2014

Dugaan

Assalamualaikum wahai pembaca..
Salam Sejahtera

Tanya khabar hati harini..
Tak berapa baik lah, runsing lagi tak hilang hilang pun

Aku tau sebab apa aku runsing. Sebab apa jantung berdenyut laju, sebab apa kepala selalu sakit, badan selalu letih. Aku tau semua tu sebab apa. Sebab stress la. Kenapa nak stress? Sebab dia ada banyak sebab. Tak habis lah nak menaip kalau cerita kat sini.

Dugaan nak kahwin mungkin. Sejak dua menjak ni ade je yang tak kena dalam hidup aku ni.  Nak mengeluh tak boleh sbb ade orang marah. Tapi sebenarnye tu bukan mengeluh la, mungkin tu cara aku luahkan perasaan. faham tak? Dengan masalah tak cukup duit, dapat gaji yg tertunggak berbulan bulan tu pun habis untuk persiapan je. Siapa lagi nak bayar katering, pelamin, bil bil internet astro kat rumah tu semua tu kalau bukan diri sendiri. Ya Allah kadang rasa nak menangis sbb nak menghadap bayar ni sorang sorang. Mulut aku ni berat sangat nk mintak tolong dengan family.. tak payah kot. biar je la aku susah sesorang. Tak terniat lansung nak bebankan ibu ayah.. biarlah..

Dugaan lagi dengan kerja. Dari dulu lagi aku cukup benci jadi ketua. cukup benci. Sebab aku tau cara kerja aku, kemampuan aku, Aku kenal diri aku. Aku bukan jenis yg memimpin. Tapi sekarang dah kene jadi ketua. Dah kene berfikir. aku tak suka nak berfikir. tak suka bg arahan. So ni mmng betul cabaran untuk aku dekat sini. Siapa fikir jadi ketua best? tak best lansung faham?

Bila stress ni mulalah nak marah marah. hal kecik pun boleh jadi besar. Kesian kat bakal suami selau jadi tempat melepaskan geram. Sori kat adik munirah sebab emosi kakak yang tak menentu. Tapi dorang sabar je layan aku. Rasa bersalah sebab selalu buat ibu risau...sori ibu. tak terniat lansung pun..

Lagi 7 minit nak pukul 2. nak habis dah rehat. Rehat harini tak keluar bilik pun. Malas nak makan. Runsing dengan banyak benda lagi. Ketua yang baik takleh berblog dah masa kerja kan? so bye.








No comments:

Post a Comment