Tuesday, August 2, 2011

Dialog di Bazaar ramadhan

Assalamualaikum.
Salam sejahtera buat semua ^_^

Hai semua. tengah buat persiapan untuk berbuka kan. so, berbuka dengan ape hari ini. Jangan gelojoh, jgn ikut nafsu. Jangan membazir k. Sebelum berbuka ni, nak share sikit2 lah ape yg slalu sy beli kalau p bazaar :)

Pak Mat: Nak beli ape ye maknye?
Mak Bedah : bla bla bala bla..



Kejadian biase ni :
        
  Syuhada   : abg, bagi saya kueh kasturi singgit 
Abg Kueh  : alahai dik, kueh tu xde la.sorry.

Da agak da. my feveret kueh ni memang selalu xde di pasaran. duk gigit jari je la slalu kalau mengidam.. huu :(

Hehe. okeh, malas nak letak gmbar lagi. Dulu, mase budak2 ayah sgt rajin bawa kami pergi bazaar ramadhan. Macam2 yg kami beli. Antara yg wajib, air tebu, air soya, kebab, nasi ayam, kueh mueh n lauk-pauk sikit. Ayah akan bg RM10 sorang. so..ape lagi kan. wang yg ada di tngan separuhnye dibuat beli mercun dan bunga api. haaa.. itu je yg paling menarik di bazaar ramadhan.. :) Dulu la. sekarang ade lg ke yg jual secara terbuka kat pasar ramadhan? mercun pop pop ade la kot kan.
hee

ok, dah nak masuk waktu berbuka sat g. selamat berbuka semua ^_^





2 comments:

  1. kasturi? cam pernah dengar je...tp dh cam lupa rupa dia camna..huhu

    ReplyDelete
  2. bt je kuih kesuri tu. :) senang je dik.xpyh bli,dpt ckit je.bt dlm sedulang.hihi^^

    ReplyDelete